חיפוש במדור

 עוד בכתבות...
למה ייעוץ עסקי?
למה הצרפתים אוכלים לחם ונשארים רזים?!
אוהבים מסיבות סילבסטר?!
מה ממליצים המומחים לניתוחים פלסטיים לספורטאים?
"פסטיבל קובה" במסעדות "אמא" ו"דודה"
שושנה והזקנים
על עיסויים, קונכיה ושמן זית ...
חנוכה של כוכבים בפיוז'ן – תל אביב
חרם צרכנים או את מי מעניין הציצי של יעל בר זהר????
לשחרר את שודהורי סלה!
טכניקה בשירות הרומנטיקה
חיה אבירם, סיפור של אהבה לחיים
יד ושם – בית קברות וירטואלי
למה האיראנים מפתחים נשק גרעיני
שוקינג סייל. שוקינג מבחינת כמויות האדם, לא משום בחינה אחרת
   כתבות
כתבות

למה ייעוץ עסקי?

מאת: איריס לקנר
"כמובן שאפשר לבשל באינטואיציה או מתוך ספר, יועץ עסקי הוא על תקן השף המייעץ להכנת התבשיל יותר ביעילות... ויעילות בעסק, לעומת הבישול בבית, היא מילת מפתח"
כך גורס יניב רוזמן , מפתח מודל ה - B.D.V.C פיתוח מול בקרה עסקית

עבור מי ששוקל/ת לפתוח עסק, או בעל עסק קיים, יש נטייה טבעית לחשוב שרו"ח ועו"ד הם בעלי התפקידים החיצוניים, היחידים שיש לקחת בחשבון. מי שקצת מברר או הספיק להתנסות בשירותים של יועץ עסקי, מבין את חשיבותו. למי שקצת תוהה על הנושא ומעוניין/ת במורה נבוכים להבנת התפקיד שהפך לכ"כ חשוב ופופולרי, להלן נקודות חשובות שיש לדעת ואשר באות מפיו של יועץ עסקי בעל ניסיון מגוון ומעניין, יניב רוזמן.

רוזמן החל את דרכו המקצועית כאשר עבד בחברת השקעות - שם עסק בגיוס השקעות לעסקים. לאחר שנוכח כי בעלי עסקים רבים, מחפשים השקעה כספית כתחליף לפתרון בעיות עסקיות, החל להתמקד בבנייה ושיפור תכניות עסקיות.
בתהליך ההתמודדות עם פתרונות לאתגרים שעלו בתוכניות העסקיות, החל מתמקצע בתחום ורוכש לעצמו לקוחות כיועץ. לאחר שסיים את תפקידו כסמנכ"ל החברה הגדולה בארץ בתחום תעשיית האופטיקה בה החל כיועץ, נסע רוזמן לניו-יורק בעקבות הצעה עסקית שקיבל.
במנהטן המשיך את דרכו כיועץ ושם החל מתמקד בייעוץ אישי למנכ"לים. לאחר כ-4 שנים בהם ניהל, בין היתר, חברת אינטרנט המפתחת תוכנות עסקיות נסע לטיול סביב העולם.
כשחזר לביקור, החליט רוזמן להשתקע בארץ ולהקדיש את זמנו לכתיבה. ספרו הראשון בסדרה, בנושא חיזוק מוטיבציה בעבודה, יראה אור בקרוב.
במקביל, מציע רוזמן הרצאות וסדנאות, כותב מאמרים עסקיים, מוציא את "עסק אנושי"- עלון אלקטרוני חודשי ולאחרונה השיק גם אתר אינטרנט.

מה זה יעוץ עסקי ? מאיפה נולד ?

יועץ עסקי הוא שם כוללני לכל אדם העוסק במתן שירותי יעוץ, בתכנון וליווי פעילויות עסקיות. רו"ח, למשל, הוא יועץ מול רשויות המס, יש יועץ שיווקי, יועץ כלכלי, יועץ ארגוני וכו' בנוסף יש יועצים שהם יועצים כלליים אשר מלווים את העסק באספקט הרחב ולעיתים נעזרים בעצמם ביועצים מומחים על-פי הצורך.

באיזה סוג של ייעוץ אתה מתמחה?

כיום אני משתדל להתרכז בכתיבה ופחות בייעוץ, אבל בעקרון אני עוסק בייעוץ כללי אשר מטפל בכל המערכות העסקיות. אני מלווה את בעל העסק ועובר ביחד איתו על כל תחומי המערכת העסקית. יחדיו אנחנו בונים ומשפרים את הכלים לבקרה ופיתוח של העסק.

למה בכלל כדאי לקחת יועץ עסקי לעסק?

קודם כל, לא תמיד צריך יועץ עסקי ! יש הרבה דברים שאפשר להתמודד איתם לבד, אפשר לקרא ספרים, מאמרים, האינטרנט מספק היום מקור מידע טוב למידע עסקי. אפשר (ורצוי) להיעזר גם ברואה החשבון שלך המכיר את הצד הפיננסי של העסק שלך לפעמים אף יותר טוב ממך ויכול לתרום לך מהניסיון שלו עם עסקים אחרים.
יועץ עסקי כדאי לקחת בעיקר כאשר רוצים לפתוח עסק, עומדים בפני שינויים מבניים או שמתמודדים עם קשיים משמעותיות בעסק. סיבה טובה נוספת היא כאשר אתה - כמנהל העסק - צריך אימון אישי כדי להתמודד עם המערכת ההולכת וגדלה.
אני לא גאון גדול בבישול אבל הייתי משווה ואומר שכמובן אפשר לבשל כאשר האניטואיציה מובילה אותך או מתוך ספר, אך יועץ עסקי הוא על תקן השף המייעץ להכנת התבשיל ביתר יעילות... ויעילות בעסק, לעומת הבישול בבית, היא מילת מפתח. יועץ יכול לעזור בבניית כלים אופרטיביים בזכות היכרותו עם שיטות שונות של ניהול. יועץ הוא זה שיכול להניע אותך ואת המערכת להתעורר ו"לנקות את האבק". יועץ הוא לא יותר חכם ממך אך, מעבר לניסיון ולידע, יש לו אובייקטיביות נטולת אינטרסים לשינוי תהליכים בעסק. הוא לא מתמודד עם הלחצים שבעל העסק נמצא בהם : הבנקים, הטלפונים, הפגישות, העובדים.. הוא מגיע מבחוץ, צופה, בוחן ולא מעורב רגשית במערכת. כל זה עוזר לו, כמובן, לראות דברים שאולי את לא רואה ולהגיע למסקנות שלאחרים קשה להגיע.

ומתי נכון לקחת יועץ עסקי ?

בעקרון, הייתי ממליץ לכל עסק להיות מלווה ביועץ חיצוני. כמובן שאין צורך שישב במשרדך יועץ כל הזמן אבל פגישה שבועית/חודשית עם גורם חיצוני ואובייקטיבי יכולה לתרום המון.
עסקים הם דבר דינאמי, כמובן שהאינטנסיביות של הייעוץ היא בהתאם לצרכים ולמידת השינויים שהעסק עובר.

כיצד בודקים כדאיות כלכלית בלקיחת היועץ?

כמו כל דבר בעסקים (ויש האומרים בחיים) הדבר נמדד כעלות מול תועלת. אם בעקבות הייעוץ והעזרה שקבלת, ההכנסה הצפויה או יותר נכון הרווח הצפוי גדול משמעותית מעלות היועץ- כדאי.

ואיך יודעים?

בודקים יחד איתו : פנית ליועץ... התייעצי, תני לו להראות לך אם כדאי ולמה. בשלב הראשוני היועץ אמור לשאול אותך לגבי המטרות והיעדים שלך ולמעשה לקבל כיוון וסדר גודל גם לגבי הרווחים הצפויים לך בעקבות השגת אותם יעדים. אם הוא מאמין שבעזרתו תוכלי להגיע לאותם יעדים וכמובן יסביר לך את הדרך באופן כללי, תוכלי לבחון את כדאיות הייעוץ וכך אגב גם את כדאיות הפרויקט כולו. השאלה האמיתית היא לא כמה כסף הוא עולה לעסק אלא, כמה כסף יכנס (באופן ישיר או עקיף) בעקבות הייעוץ...

איך מתנהל תהליך העבודה עם יועץ עסקי ?

במצב שבעל עסק מעוניין בליווי קבוע, אז פשוט נפגשים אחת לשבוע/שבועיים/חודש. בפגישות הללו מעלים ומתמודדים עם הנושאים העומדים על הפרק, כמובן שאם יש בעיות ספציפיות אז נפגשים יותר או גם באמצעות טלפון, מייל... אם את מרגישה טוב (וגם רואה תוצאות), שיתוף הפעולה יכול להימשך לתקופה ארוכה מאוד.

בבחירת יועץ, על מה צריך לשים דגש?

הנקודה הכי חשובה שלדעתי אסור להתפשר עליה היא הכימיה האישית עם היועץ. יכול לשבת מולך האדם החכם והמנוסה ביותר, אך אם לא תרגישי שהוא הכי נוח לך בעולם, אם לא תהיה תקשורת גבוהה על בסיס אישי- שום ייעוץ לא יצליח.
תראי, זה נכון שכביכול אנחנו מביאים יועץ לטפל במערכת העסקית ולא בנו אישית אבל היועץ העסקי אמור להעביר את הפיתוח והבקרה העסקית דרכנו, ואם לא תהיה כימיה אישית, לא נבין אותו, הוא לא יבין אותנו והדבר לא יעבוד. כיועץ - חשוב לי להבין ולדעת מי האדם שעומד מולי. בצורה כזו, אני יכול להתאים את הייעוץ וההכוונה שתהיה תואמת לאישיותו ויכולותיו וע"י כך למקסם את היכולות של בעל העסק.
מעבר לכימיה האישית והביטחון שלך באדם, מובן שצריך להקשיב לו ולראות שהוא מדבר בשפה העסקית שלך, ואת מסוגלת להבין ומעריכה את ההבנה העסקית שלו. חשוב שיהיה איזשהו רפרנס לגביו : מי האדם, רקע, ניסיון וכו'.
שימי לב לשאלות שהוא שואל. אם הוא נותן לך תשובות לפני ששאל אותך שאלות ובדק את האתגרים העומדים בפנייך, זה קצת בעייתי. אני תמיד אומר לבעלי עסקים: "אתה הקוסם, אני רק השוליה" מי שבא ומבטיח לך שהוא זה שעושה את השינויים - מטעה אותך ! את זו שצריכה לעשות את השינויים בעזרתו. כדאי מאוד גם לקבל לפני תחילת העבודה מסמך כתוב (שימי שלושה סימני קריאה על כתוב) שבו הוא מגדיר ומזהה את הצרכים שלך ואת אופן העבודה המשותף, חתימה על הסכם סודיות. לסיכום, כדאי לקחת יועץ עסקי לתקופה של ניסיון ובשום אופן לא כדאי להתחייב בחוזים ארוכי טווח, גם אם חוזה כזה מוזיל את העלויות משמעותית.

מה לגבי עלויות?

המחירים משתנים, יועצים שונים לוקחים מחירים שונים. בנוסף העלויות משתנות בהתאם לצרכי הפרויקט וכמות השעות הנדרשת. הדבר משתנה גם בשיתוף הפעולה ואיכות העזרה שמקבל היועץ ממך ומגורמים השונים המעורבים בעסק.

נניח שיש לי עסק קטן ואני צריכה יעוץ. כמה שעות מינימום אני צריכה?

אני חושב שזה יהיה פייר אם אגיד לך שזה כמו לשאול כמה עולה טיפול יופי ? הרי תלוי מה רוצים.. או צריכים...

ובכל זאת, תן לי איזשהו סדר גודל שעל פיו יהיה לי מדד ?!

שוב אני אומר: תלוי בנסיבות ובצרכים. ברמה מאוד כללית, בהנחה שהעסק שלך עובד, שלא צריך מעורבות התחלתית אינטנסיבית, אלא את מעוניינת לקדם ולפתח את העסק ו/או לפתור בעיות מערכתיות שונות, אפשר להסתפק בפגישה שבועית/דו שבועית ובתמיכה טלפונית ו/או במייל. הסדר כזה יכול לנוע בין 2000-4000 ₪ לחודש ומעלה, תלוי בכמות השעות. אם נחזור לשאלת הכדאיות הכלכלית, הרי אם זהו עסק בעל פוטנציאל אזי עלות הייעוץ היא שולית לחלוטין.

מניסיונך, מה הן הבעיות הרווחות של בעלי עסקים?

ברשותך אני אתייחס לאתגרים, אני לא כל כך מת על המילה בעיה, אפילו שהרבה פעמים היא מתארת את המצב שלנו, וגם אני "חוטא" בשימוש בה.

מה ההבדל?

בעיה היא משהו שחייבים לפתור, עם האתגרים בעסק פשוט צריך להתמודד, האתגרים תמיד היו ויישארו. עלינו לאמץ כלים מתאימים להתמודד עימם.

טוב, אז מה האתגרים הנפוצים?

הרשימה, כך מסתבר, ארוכה מאוד. יש המון סוגי אתגרים בעסקים. יש הבדל בגודל העסק, ספקי מוצרים או שירותים, מחזיקי מלאי או לא, יצרני, מקומי, ארצי, וכדומה, אבל אפשר להצביע על נקודות המשותפות לרבים:
האתגר שעימו מתמודדים כל מנהלי העסקים, בכל הרמות הוא תזרים המזומנים. אין קשר בין כמה הרווחת או מה גודל המחזור של העסק, את עדיין יכולה להיתקל בקשיים של חוסר מזומנים. נניח, שלפי התוכניות שלך בחודש הבא את אמורה להרוויח המון כסף, אבל החודש את צריכה לשלם על הסחורה שהזמנת. לקוחות חייבים לך הרבה כסף (במיוחד עם הקטסטרופה של מוסר התשלומים הישראלי), 'על הנייר' אין לך חוסר במזומנים, הרואה חשבון שלך אומר לך שאת צפויה להיות ברווחים עצומים השנה אבל מנהל הבנק שלך מתקשר שהוא לא מכבד לך יותר צ'קים... הכלי המתאים להתמודדות הוא ניהול דו"ח תזרים מזומנים שבו את מעדכנת באופן שוטף לפי תאריכים את כל ההכנסות (הבטוחות והצפויות) וההוצאות (הבטוחות והצפויות) וכך נוצר לך מעיין צפי לתדפיס של הבנק. אם יש מישהו שלא מנהל דו"ח תזרים מזומנים – להתחיל היום !!!
אתגר נוסף, שתזרים מזומנים קשור אליו, הוא התכנון העסקי. חוק מרפי אומר שכל מה שיכול להשתבש - ישתבש.. ואנחנו מכירים את זה טוב בחיים, אנחנו יכולים לתכנן עד מחר.. אז נשאלת השאלה בשביל מה לתכנן? יש הרבה תשובות וסיבות לתכנון, אבל הסיבה העיקרית היא שכאשר אתה מתכנן אתה אקטיבי - אתה פועל, בודק, חוקר שואל... מי שלא מתכנן פשוט מתמודד עם דברים שנופלים עליו. עסקים רבים מדיי עובדים ללא תכנית עסקית, ובהרבה מקרים אפשר גם בלי, השאלה הנשאלת היא 'האם טוב לך בלי או כמה טוב יכול להיות עם ?' זה אולי נשמע כמו סלוגן לתחתונים אבל תכנית עסקית היא נכס מדהים לעסק ולמנהל.

נקודה נוספת לא פחות חשובה היא בניית כלי בקרה ופיקוח - בעלי עסקים מבזבזים (ובכוונה השתמשתי במבזבזים) זמן ניהול חשוב כדי לבדוק שהכול בסדר כל הזמן ולא מתפנים לפיתוח וצמיחת העסק. אפשר לבנות כלים נכונים שיעזרו לנו בצמצום משמעותי של הזמן שאנו מבקרים ומפקחים כך שנוכל, (כל הזמן עם האצבע על הדופק), לבדוק את נתוני הקצה ולדעת שהכול בסדר ואם לא, אז מה לא.
עוד אתגר הוא הגורם האנושי- יש מנהלים הנוטים לשכוח שהעובדים שלהם, עוד קצת לפני שהפכו עובדים שלהם, היו בני אדם וחלק אפילו שוכחים לפעמים, שגם הם עצמם כאלו.
אנשים הם חיה שמונעת על-ידי סיפוק צרכים ולא רק הצורך בכסף. אם כל מה שאת מספקת זה משכורת, אז ראשית אל תצפי לשום דבר מעבר למה שאת משלמת עבורו ושנית אין שום סיבה שכמה מאות שקלים לא יגרמו לעובד שלך לעבור למקום אחר. קיימת נקודה נוספת חשובה שחייבים להזכיר ( אחרונה להיום ) והיא לגבי עסקים המחזיקים מלאי. מלאי הוא אחד מעקבי אכילס המשמעותיים ביותר בעסק. מימון המלאי שעומד אצלנו על המדף הוא אחד הקשים ובעייתי במיוחד זה כאשר למלאי חיי מדף קצרים כמו בתחום האופנה. למשל : מה שקנית היום שווה רבע ופחות בעונה הבאה. עסקים רבים נופלים בנושא ניהול מלאי לקוי.
יש עוד אתגרים רבים וכל אחד, בהתאם למצבו, חושב שמשהו אחר הוא החשוב.. עוד לא דיברנו על שיווק ותפעול והתייעלות ועוד הרבה אחרים ...

בוא נתייחס קצת יותר לתוכנית העסקית. מדוע יש לה משמעות כה גדולה ?

מקובל לחשוב שצריך תכנית עסקית רק כאשר מקימים עסק או צריכים השקעה כספית וזה ממש ממש לא נכון. ת"ע היא אחד הכלים החשובים ביותר לניהול כל עסק. ת"ע היא מסמך שמאגד את המטרות והיעדים של העסק ומפרט את הרעיונות והדרכים להשיג אותם.
התכנית דורשת חקירה מעמיקה בכל תחומי העסק: ניתוח השוק, המוצרים והשירותים, הניהול, אסטרטגיה ותכנון שיווקי, מערכת התפעול, תכנון פיננסי, תזרים מזומנים ועוד. לתכנית עסקית יש שתי מטרות עיקריות:
1. שקיפות פנימית;
תכנית שתשקף עבורנו את מה שקורה בעסק היום (כולל הדברים המוסתרים) ומכריחה אותנו לתת להם פתרונות ולמעשה, לספק תשובות הגיוניות למה שקורה ולמה שאנחנו מאמינים שיקרה.
לגבי עסק חדש - היא מציירת עבורנו, בתהליך שניתן למדידה ופיקוח, את כל ה"חלומות" שלנו ומפגישה אותנו עם המציאות, היתרונות, החסרונות, האיומים וההזדמנויות.
2. שקיפות חיצונית –
המטרה השנייה, שקיפות העסק כלפי גורמים חיצוניים: בנקים, משקיעים, הערכת שווי העסק ועוד. ככל שהתכנית תשקף בצורה ברורה ואמינה את מצב העסק או את הרעיון לעסק, יהיה קל יותר להבחין בפוטנציאל ולאמוד את כדאיות ההשקעה.
מתוך ידיעה שהעתיד אינו ודאי, תכנית עסקית היא כלי שמלווה אותנו לאורך כל הדרך ומאפשר לנו לבדוק מדי תקופה, עד כמה ריאליות התכניות שלנו וע"י כך להחליט מה עלינו לחזק ומה לשנות.

מה לגבי שותפות ?

שותפות בחיים זה דבר מצוין. כאשר יש שותף נכון, הוא מהווה עזרה וגורם למוטיבציה גבוהה. כזה שיהיה איתך ברגעים הקשים ויחזק אותך בדברים שאתה חלש בהם. יש לשים לב כשנכנסים לשותפות להגדיר ולתאם מראש את הציפיות, גם אם זה החבר הכי טוב שלך, להגדיר בכתב (!) במפורש מה את מצפה, מה הוא/היא מצפה ומה הציפיות שלכם מהעסק. חשוב מאוד לסכם מראש (גם אם זה מאוד לא נעים) מה קורה אם נפרדים ואיך נפרדים. מניסיון, ככל שהדברים חד משמעיים וברורים, כך פחות כועסים אחר-כך. רצוי לעשות הסכם שותפות אצל עורך-דין בעל ניסיון בתחום.

וזוג נשוי בעסק?

אני אישית - וזו לא עצה עסקית- חושב שכדאי להשתדל להימנע מעבודה עם בני זוג. זה יכול להיות מעולה עבור העסק, הרי מי יותר נאמן לבית שלך מבעלך. אבל, וזה אבל גדול, לבני זוג לא חסרים נושאים להתמודד איתם, אז למה להוסיף גם עבודה ?! כדאי לחשוב גם על העובדה שבמידה וחלילה העסק בקשיים, המשפחה נמצאת ללא מקור הפרנסה. נקודה חשובה נוספת היא שאם אחד מבני הזוג לא מרוצה מהשותפות העסקית (למרות שהוא מרוצה מהשותפות האישית) קשה מאוד להיפרד ולהישאר שלמים. אני חייב לסייג את דבריי ולהגיד שראיתי שותפויות עסקיות-משפחתיות מדהימות כך שזה ככל הנראה תלוי בזוג עצמו.

מה לגבי התפתחות הנשים בעסקים ?

לדעתי, אי אפשר להתייחס ולהבין את התפתחות הנשים בעסקים מבלי להבין באופן כללי את התפתחות מעמד האישה. לפני המהפכה התעשייתית, אנשים חיו במסגרת של משפחה מורחבת. בחברה כזו, באופן טבעי, לאישה הייתה פחות זכות ויכולת ביטוי ומכאן גם השפעה. בעקבות המהפכה אנשים עברו לגור בעיר, התחילו לחיות כמשפחה גרעינית -הבעל והאישה. המשפחה הייתה רחוקה והבעל פתאום מצא את עצמו זקוק לאשתו כעוזרת, כתומכת, כשותפה אמיתית ובאופן טבעי התחזקה זכותה לביטוי עצמי... כיום, התהליך קיבל מפנה אחר לגמרי. כבר ברור לכולנו - מלבד מספר טיפשים - שנשים יכולות וגם מצליחות בחוץ כמו גברים ובהרבה מאוד מקרים, אף יותר, אך כאן מתעוררת שאלה חדשה : מי יישאר בבית ?
בעסקים נשים מצליחות - את זה אפשר למדוד – אך האם חיי המשפחה גם מוצלחים במצבים כאלו ?! זה כבר כנראה תלוי בהגדרה האישית שלנו לגבי הצלחה.
ניהול עסק זה ' פול טיים ג'וב ' וקשה מאוד להתמודד, אז מחלקים את העבודה עם הבעל, המטפלת, הסבתא... אני מסתכל על נשים שמנהלות משפחה ועסק - זהו קושי עצום ואני מוריד בפניהן את הכובע...

ומהם, לדעתך, ההבדלים בין נשים וגברים בעסקים ?

תראי, נשים הן מנהלות מלידה. קחי משפחה מרובת ילדים בה האישה מטפלת בילדים, מה לקנות, מי ילך לאן ומתי, חלוקת מטלות וכו' - זהו ניהול לכל דבר, מי לימד אותה?
כדי שאישה תצליח היא צריכה להיות מי שהיא. קיימות נשים החושבות, כמובן בטעות, שהן צריכות להתנהג כמו גבר כדי להצליח. לכל אדם יש יתרונות וחסרונות והצלחה באה כאשר אדם (גבר או אישה) יודע לנצל את יתרונותיו ולהתמודד, באופן מודע, עם חולשותיו. הבדלים בעסקים ?! בדיוק כמו ההבדל בין נשים וגברים בכלל.. אם הייתי מנסה להתמקד בהבדל עיקרי הייתי אומר שנשים, בעיקר בתחילת דרכן העסקית, פתוחות יותר להקשיב, והקשבה זה יתרון עצום: הקשבה לעובדים, הקשבה ללקוחות והקשבה לייעוץ. ושיהיה ברור - אני לא מדבר על לציית, אני מדבר על להאזין.
ההצלחה תלויה מאוד בסביבה התומכת, כמו אצל גברים, ואולי אפילו קצת יותר, אולי בעיקר בגלל הציפייה שלנו כחברה שאמא היא האחראית על הבית. אם זה נכון או לא... זה כבר כל אחד והראיה הפרטית שלו/ה. בראיה עסקית, אני מקווה שיהיו כמה שיותר נשות עסקים - עולם העסקים רק ירוויח.

לסיום, מה בדבר עצה אישית אחת שהיית נותן לבעל עסק?

באתר שלי, אני מצטט את צרצ'יל שאמר לאחר ניצחון באחד הקרבות במלחמת העולם השנייה: "זהו לא הסוף... זה אפילו לא ההתחלה של הסוף... זה אולי הסוף של ההתחלה."
בעסק שלנו, אחרי שהגענו ל'נצחון הראשון' אנחנו נמצאים ב"סוף של ההתחלה"... לתמיד ! להבדיל מאומות הברית אנחנו כמובן לא רוצים להגיע אל הסוף ! אין מקום לריצה מטורפת, יש לקבוע מטרות ויעדים, לתכנן בקפידה את הדרך להגיע אליהם ולדעת, שאחריהם יש עוד מטרות ועוד יעדים... ובין לבין פשוט לזכור שלפעמים גם צריך...
לחיות !

לאתר של רוזמן לייעוץ עיסקי- לחצו כאן




נוצר:  21/12/2004 07:44:00
עודכן: 21/12/2004 20:02:00
גירסה להדפסה

תגובות הוסף תגובה
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות